سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقسیم بندی شبکه بر اساس پسیو و اکتیو

تقسیم بندی شبکه بر اساس پسیو و اکتیو

سخت افزار  آموزش شبکه (Network) تک تک اجزای یک سیستم شبکه است که وظیفه انتقال داده و تسهیل عملیات شبکه کامپیوتری را بر عهده دارند. اگرچه یک شبکه شامل اجزای سخت افزاری زیادی است، چندین دسته اساسی وجود دارد که در دوره شبکه بعنوان مبنای آموزش شبکه قرارگرفته است و عملیات کامل یک سیستم شبکه را تشکیل می دهند.

شبکه دسته‌های مختلف و انواع عملکرد های خاصی را دارد. زیرساخت های اصلی شبکه توسط اجزای متصل به چند دسته از انواع سخت افزار شبکه به یکدیگر متصل می شوند.

دستگاه‌های تخصصی مانند سوئیچ ها، روترها و نقاط دسترسی پایه شبکه های کامپیوتری را تشکیل می دهند.

سوئیچ ها به کامپیوترهای داخلی، چاپگرها، سرورها و سایر دستگاه ها در شبکه های خانگی یا سازمان ها متصل می شوند و به آن‌ها کمک می کند. نقاط دسترسی کلیدهایی هستند که دستگاه ها را بدون استفاده از کابل به شبکه متصل می کنند.

روترها شبکه ها را به شبکه های دیگر متصل کرده و به عنوان اعزام کننده عمل می کنند. آنها داده های ارسال شده به شبکه را تجزیه و تحلیل می کنند، بهترین مسیرها را برای آن انتخاب می کنند و در راه خود ارسال می کنند. روترها خانه و تجارت شما را به دنیا متصل می کنند و به محافظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی خارجی کمک می کنند.

در آموزش شبکه پسیو سوئیچ ها و روترها از جهات مختلف و متفاوت مورد بررسی قرار می گیرند، یک تفاوت اصلی در نحوه شناسایی دستگاه های نهایی است. سوئیچ لایه 2 یک دستگاه را با آدرس MAC سوخته خود به طور منحصر به فرد شناسایی می کند. روتر لایه 3 به طور منحصر به فرد اتصال شبکه دستگاه را با آدرس IP اختصاص داده شده به شبکه مشخص می کند.

برای افرادی که به تازگی با تجهیزات شبکه آشنا شده اند و وارد عرصه آموزش شبکه شده اند باید گفت، امروزه اکثر سوئیچ ها دارای سطحی از قابلیت های مسیریابی هستند.

یک دوره شبکه سخت افزاری، آدرس های MAC و IP به ترتیب دستگاه‌ها و اتصالات شبکه را به طور منحصر به فرد در یک شبکه تعریف می کنند. آدرس MAC شماره ای است که توسط سازنده دستگاه به کارت رابط شبکه (NIC) اختصاص داده می شود. آدرس IP شماره ای است که به اتصال شبکه اختصاص داده شده است.

بخش اکتیو شبکه همانطور که از نام آن پیداست، بخش فعال شبکه را در بر می‌گیرد. سیستم نرم افزاری فعال شبکه که در آموزش شبکه مجزا از دوره شبکه پسیو است و آموزش شبکه در این حوزه بر پایه راه اندازی و حفظ و نگهداری نرم افزاری است.

نصب و پیکربندی موارد نصب شده در مرحله اولیه شبکه، تنظیم و پشتیبانی خدمات ایمیل و پشتیبان گیری سرور ها، ارائه خدمات صدا بر روی اینترنت VoIP و بررسی و نظارت بر تنظیمات داده هایی که ما بین دستگاه ها عبور می کنند مثل تبدیل کننده فیبر نوری، فایروال، مسیر یاب کارت شبکه و… در زمره خدمات طراحی بخش اکتیو قرار می‌گیرد که در آموزش شبکه بصورت لابراتواری و عملی نیز باید به آن پرداخته شود. هر اندازه تعداد نرم افزار ها بیشتر باشد طبیعتاً کار یک متخصص شبکه اکتیو نیز بیشتر خواهد بود و باید دوره شبکه بیشتری نسبت به مسئولیت خود دیده باشد.

 

 

جایگاه دانش دوره شبکه (دوره Network) و مزایای یادگیری آن

شبکه یکی از مهمترین مهارت هایی است که در فناوری اطلاعات دنبال می شود. تخصص در این حوزه به ما کمک می کند تا ضمن بدست آوردن مشاغل مختلف و ارزشمند، در زمینه ای متخصص شویم که همه روزه در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

  • وجود استاندارد های آموزشی و نقشه راه منسجم (مانند سیسکو)
  • دریافت گواهینامه های معتبر در همه کشورها مطابق با سرفصل های بین المللی
  • تنوع مشاغل فنی در سازمان های خصوصی و دولتی
  • امکان ارتقا شغلی و افزایش مهارت در مشاغل مرتبط با گذراندن دوره های شبکه
  • یادگیری مبتنی بر سخت افزار و امکان شبیه سازی های نرم افزاری

اما چگونه می توانیم یادگیری شبکه را آغاز کنیم؟

کارشناسان آکادمی دوران با سال‌ها تجربه و تخصص به شما کمک می کنند تا مسیر بهینه ای را برای یادگیری انتخاب کنید. یادگیری دانش شبکه نیازمند هدف و زمان‌بندی مناسب می باشد که ما در این مسیر در کنار شما خواهیم بود.

 

مزایای آموزش شبکه

شبکه ها به راحتی توسط مهاجمان هدف قرار می‌گیرند و اغلب میلیون ها دلار خسارت به مشاغل وارد می کنند. و اطلاعات محرمانه مشتریان را از بین می‌برد. آموزش شبکه و انواع دوره شبکه، خصوصاً دوره امنیت شبکه برای کاهش این خطر، به سازمان‌ها و کارکنان کمک می کند که بتوانند مبانی امنیت سیستم را درک کنند. این درک بسیار ضروری است تا متخصصان امنیت فناوری اطلاعات بتوانند شیوه های اصلی فناوری اطلاعات را برای نمایش و جلوگیری از دسترسی های تأیید نشده، سوء استفاده از سیستم، تغییر یا عدم تأیید سیستم رایانه ای ایجاد کنند. برای مراقبت از چنین عواملی، آموزش شبکه در شاخه امنیت اطلاعات بسیار مهم است. آموزش شبکه حرفه ای و رسمی در مورد network و امنیت به شما تسلط قوی بر امنیت سیستم می دهد تا بتوانید بلافاصله چارچوب ها، سیستم ها و اطلاعات خود را ایمن کنید. صدور گواهینامه مبانی و امنیت بعد از دوره شبکه می تواند به شما کمک کند تا در کار حرفه ای امنیت فناوری شروع به کار کنید و می تواند درهای مشاغل هیجان انگیز در شرکت های پویا را به روی شما باز کند